Algemene Voorwaarden
Artikel 1: Integriteit
1.1 De trainers van het Happy to meet you, hierna HTMY, zijn ervaren in het begeleiden van
individuen en groepen en hebben de veiligheid en integriteit van de deelnemer(s) hoog in
het vaandel. Iedere deelnemer blijft echter te allen tijde zelf verantwoordelijk voor zijn of haar
eigen welzijn en veiligheid.
1.2 Door de trainer(s) wordt gegarandeerd dat alles wat in persoonlijk vertrouwen door de
deelnemer(s) tijdens de opleiding, training, workshop of coaching gedeeld wordt, met het
grootste respect en vertrouwen wordt behandeld en dat de trainer(s) of coach hierin een
zwijgplicht hanteren. Niets wordt naar buiten gebracht of besproken met derden, tenzij deze
derden collega-trainers zijn die betrokken zijn bij het instituut.
1.3 Ook gasttrainers conformeren zich aan de algemene voorwaarden van het HTMY,. Zij
ondertekenen een papier waarin geheimhouding wordt beloofd en gegarandeerd over de
persoonlijke processen van de deelnemer(s).
1.4 De persoonlijke informatie die gedeeld wordt en de processen die zich gedurende de
opleiding, training, workshop of coaching afspelen zijn privé. Er wordt ook van de
deelnemers verwacht daar niet met derden over te spreken. Uiteraard is iedereen wel
volkomen vrij om zijn of haar eigen processen en ervaringen te delen met anderen.
1.5 Het copyright op het eigen trainingsmateriaal is door het HTMY, vrijgegeven, in zoverre,
dat men met vermelding van bron (HTMY,) en schrijver, het voor eigen doeleinden mag
gebruiken.
Artikel 2: Opleidingen (inschrijving, annulering en representeren)
2.1 Alle opleidingen vallen onder ‘scholing’ en zijn derhalve vrijgesteld van btw.
2.2 U bent officieel aangemeld wanneer u zich via de website of telefonisch hebt opgegeven
en een schriftelijke bevestiging per mail of
per post van het HTMY, hebt ontvangen. U bent ingeschreven als deelnemer op het moment
dat het inschrijfgeld is betaald.
2.3 U hebt recht op een bedenktijd van 14 werkdagen, ingaande na uw aanmelding en de
schriftelijke ontvangstbevestiging van het
HTMY,. Binnen deze termijn kunt u uw aanmelding zonder opgaaf van reden annuleren. De
bedenktijd vervalt na 14 werkdagen of op
het moment dat u daadwerkelijk van de diensten gebruik maakt.
2.4 Het inschrijfgeld bedraagt circa 10% van het volledige cursusbedrag en dient binnen 14
dagen na ontvangst van de factuur betaald te
zijn. Het precieze inschrijfgeldbedrag en het totale bedrag van de opleiding staan vermeld in
de informatie en in de factuur die u
ontvangt.
2.5 Eventuele kortingen (bijvoorbeeld door vroeg te boeken) worden niet verrekend in het
inschrijfgeld. Iedere cursist van dezelfde
opleiding betaalt hetzelfde bedrag aan inschrijfgeld.
2.6 3 weken voor aanvang van de opleiding dient het gehele factuurbedrag betaald te zijn.
2.7 In overleg is gespreide betaling mogelijk, u krijgt dan van ons een betalingsregeling
aangeboden.
2.8 Wanneer u tot 3 weken voor aanvang van de opleiding, uw deelname aan de opleiding
annuleert, krijgt u het cursusbedrag retour,
minus het inschrijfgeld.
2.9 Wanneer u 3 weken tot 1 week voor aanvang van de opleiding, uw deelname aan de
opleiding annuleert, dan betaalt u 50 % van het
opleidingsbedrag (inclusief het inschrijfgeld).
2.10 Wanneer u 1 week of korter voor aanvang van de opleiding, uw deelname aan de
opleiding annuleert, dan vervalt het recht op
teruggave en dient het volledige opleidingsbedrag, inclusief inschrijfgeld, te worden voldaan.
2.11 Wanneer u de opleiding tussentijds wenst te beëindigen, dan blijft u betalingsplichtig
voor het volledige factuurbedrag, inclusief inschrijfgeld. Meldt u zich op een later tijdstip
opnieuw aan voor een opleiding van gelijke inhoud, dan hoeft u geen inschrijfgeld te
betalen en krijgt u een korting ter waarde van 1 opleidingsblok van 2 opleidingsdagen.
2.12 Een opleiding is een geheel, het is niet mogelijk om losse blokken te volgen. Wanneer u
door omstandigheden een blok niet kan
volgen is er altijd de mogelijkheid dit blok in een volgende opleiding in te halen. Hier zijn
geen kosten aan verbonden.
2.13 Wanneer een opleiding niet kan doorgaan vanwege te weinig deelnemers, door ziekte
of wegvallen van een trainer of door andere onvoorziene omstandigheden, dan hebt u recht
op volledige restitutie van het reeds geheel of gedeeltelijk betaalde cursusgeld. Dit
bedrag zal binnen 3 weken worden terugbetaald.
2.14 Wanneer door ziekte van de trainer of door andere omstandigheden, 1 of meerdere
lesblokken uitvallen, dan kunt u deze op een
ander moment kosteloos inhalen.
2.15 Ieder die bij het HTMY, een opleiding volgt, mag tijdens de duur van de opleiding 3 keer
gratis aanwezig zijn en fungeren als representant* bij de workshops Familieopstellingen.**
Na 3 keer tijdens de opleiding, maar ook als u de opleiding bij het HTMY, hebt afgerond
bestaat de mogelijkheid het deelnemen als representant in de workshops
Familieopstellingen te kunnen voortzetten tegen betaling van € 35,- per keer (voor zover
plaatsen beschikbaar zijn).
Aan deze gratis service kunnen geen rechten worden ontleend. Dit privilege stopt bij het
(voortijdig) beëindigen van een opleiding.
* Een representant is iemand die bereid is om voor een vraagsteller in een familieopstelling
(of organisatieopstelling) een persoon of abstractie te vertegenwoordigen.
** Onder workshops Familieopstellingen wordt verstaan de 1-daagse Familieopstellingen
welke ten tijde van de opleiding op de agenda staan; uitgezonderd de workshops met
thema’s of met gastdocenten.
Artikel 3: Trainingen en nascholingen (inschrijving en annulering)
3.1 Alle trainingen en nascholingen vallen onder ‘scholing’ en zijn derhalve vrijgesteld van
btw.
3.2 U bent officieel aangemeld wanneer u zich via de website of telefonisch hebt opgegeven
en een schriftelijke bevestiging van het
HTMY, hebt ontvangen. U bent ingeschreven als deelnemer op het moment dat het
cursusgeld is betaald.
3.3 U hebt recht op een bedenktijd van 14 werkdagen, ingaande na aanmelding en de
schriftelijke ontvangstbevestiging van het HTMY,.
Binnen deze termijn kunt u uw aanmelding zonder opgaaf van reden annuleren. De
bedenktijd vervalt na 14 werkdagen of op het
moment dat u daadwerkelijk van de diensten gebruikmaakt.
3.4 Uw betaling dient binnen de betaaltermijn (aangegeven in de factuur) en vóór aanvang
van de training of nascholing via
bankoverschrijving te zijn voldaan. Uw betaling is tevens de garantie voor uw plaats in de
training. (Uitzonderingen op de
betaaltermijn kunnen voorkomen wanneer sprake is van een betalingsregeling)
3.5 Te laat betalen kan er voor zorgen dat uw plaats aan iemand op de wachtlijst wordt
doorgegeven maar ontheft u niet van uw
betaalplicht.
3.6 In overleg is gespreide betaling mogelijk, u krijgt dan van ons een betalingsregeling
aangeboden.
3.7 Wanneer u tot 3 weken voor aanvang van de training of nascholing, uw deelname
annuleert, dan krijgt u het cursusbedrag retour,
met aftrek van reserverings- en administratiekosten à € 25,-.
3.8 Wanneer u 3 weken tot 1 week voor aanvang van de training of nascholing, uw
deelname annuleert, dan betaalt u 50 % van het
cursusbedrag.
3.9 Wanneer u 1 week of korter voor aanvang van de training of nascholing, uw deelname
aan annuleert, dan vervalt het recht op
teruggave en dient het volledige cursusbedrag te worden voldaan.
3.10 Een meerdaagse training of nascholing dient geheel betaald te zijn voor u kunt
deelnemen. Wanneer u 1 (of meerdere) van de dagen
afwezig bent, wordt geen restitutie verleend.
3.11 Als u, na reeds te zijn gestart met de training of nascholing, door ziekte of andere
onverwachte reden een volgende dag niet aanwezig
kunt zijn, dan hebt u de mogelijkheid om eenmalig kosteloos de gemiste dag in te halen op
een ander tijdstip. Nogmaals verplaatsen
en inhalen is daarna niet meer mogelijk.
3.12 Wanneer u zich hebt aangemeld voor een training of nascholing en u bent zonder
berichtgeving afwezig, dan wordt deze dag (of
worden deze dagen) volledig in rekening gebracht en is restitutie niet mogelijk.
3.13 Wanneer een training of nascholing niet kan doorgaan vanwege te weinig deelnemers,
door ziekte of wegvallen van een trainer of
door andere onvoorziene omstandigheden, dan hebt u recht op volledige restitutie van het
reeds geheel of gedeeltelijk betaalde
cursusgeld. Dit bedrag zal binnen 3 weken worden terugbetaald.
3.14 Wanneer gedurende een meerdaagse training of nascholing, door ziekte van de trainer
of door andere omstandigheden, 1 of
meerdere dagen uitvallen, dan kunt u deze op een ander moment kosteloos inhalen.
Artikel 4: Familieopstellingen, 1- of 2-daagse workshops (inschrijving en annulering)
4.1 Alle workshops (zoals bijvoorbeeld een dag familieopstellingen) vallen
onder ‘dienstverlening’ en zijn derhalve belast met het hoge btw-tarief (21%).
4.2 U bent officieel aangemeld wanneer u zich via de website of telefonisch hebt opgegeven
voor een workshop en een schriftelijke bevestiging hebt ontvangen. U bent ingeschreven als
deelnemer op het moment dat het workshop geld is betaald.
4.3 U hebt recht op een bedenktijd van 14 werkdagen, ingaande na aanmelding en
schriftelijke ontvangstbevestiging van het HTMY,. Binnen deze termijn kunt u uw aanmelding
zonder opgaaf van reden annuleren. De bedenktijd vervalt na 14 werkdagen of op het
moment dat u daadwerkelijk van de diensten gebruikmaakt.
4.4 Uw betaling dient binnen de betaaltermijn (aangegeven in de factuur) en vóór aanvang
van de workshop via bankoverschrijving te zijn voldaan. Uw betaling is tevens de garantie
voor uw plaats in de workshop.
4.5 Te laat betalen kan er voor zorgen dat uw plaats aan iemand op de wachtlijst wordt
doorgegeven maar ontheft u niet van uw betaalplicht.
4.6 Wanneer u tot 3 weken voor aanvang van de workshop uw deelname annuleert, dan
krijgt u het workshopbedrag retour, met aftrek van reserverings- en administratiekosten à €
15,-.
4.7 Wanneer u 3 weken tot 1 week voor aanvang van de workshop uw deelname annuleert,
dan betaalt u 50 % van het workshopbedrag.
4.8 Wanneer u 1 week of korter voor aanvang van de workshop uw deelname annuleert, dan
vervalt het recht op teruggave en dient het
gehele (nog uitstaande) bedrag te worden voldaan.
4.9 Een workshop dient volledig betaald te zijn voor u kunt deelnemen. Wanneer u 1 (of
meerdere) van de dagen afwezig bent, wordt geen restitutie verleend.
4.10 Wanneer u zich hebt aangemeld voor een workshop en u bent zonder berichtgeving
afwezig, dan wordt deze dag (of worden deze dagen) in rekening gebracht en is restitutie
niet mogelijk.
4.11 Deelname verzetten: bent u onverwacht verhinderd dan is het mogelijk om deelname
aan een workshop eenmalig kosteloos te verplaatsen naar een andere datum waar nog
plaats is, mits:
– U het factuurbedrag voor de workshop hebt betaald;
– U dit tenminste 3 weken voor aanvang van de (eerstgeplande) workshop aangeeft;
– Bij dit verzoek korter dan 3 weken voor aanvang van de workshop, iemand uw plaats kan
innemen;
– De verplaatsing binnen een jaar na factuurdatum plaatsvindt.
4.12 Wanneer een workshop niet kan doorgaan wegens te weinig deelnemers, door ziekte of
wegvallen van een trainer of door andere onvoorziene omstandigheden, dan hebt u recht op
volledige restitutie van het reeds betaalde workshopgeld. Dit bedrag zal binnen 3 weken
worden terugbetaald.
Artikel 5: Representeren door studenten en oud-studenten.
5.1 Het representeren (meedoen als representant aan een workshop Familieopstellingen)
door (oud-)studenten van het HTMY, valt onder ‘scholing’ en is derhalve vrijgesteld van btw.
5.2 Plaatsen in workshops voor uitsluitend representanten, zijn alleen voorbehouden aan
personen die binnen het HTMY, een opleiding volgen, mits het HTMY, in uitzonderingen
anders bepaalt.
5.3 Ieder die bij het HTMY, een opleiding volgt, mag tijdens de duur van de opleiding 3 keer
gratis aanwezig zijn en fungeren als representant* bij de 1-daagse workshops
Familieopstellingen**. Na 3 keer tijdens de opleiding, maar ook als u de opleiding bij het
HTMY, hebt afgerond bestaat de mogelijkheid het deelnemen als representant in de
workshops Familieopstellingen te kunnen voortzetten tegen betaling van € 35,- per keer
(voor zover plaatsen beschikbaar zijn).
Aan deze gratis service kunnen geen rechten worden ontleend. Dit privilege stopt bij het
(voortijdig) beëindigen van een opleiding.
5.4 Van de representanten wordt verwacht dat men bij verhindering dit zo spoedig mogelijk
doorgeeft aan de administratie, zodat een ander de vrijgekomen plaats kan innemen.
Oud-studenten HTMY, en studenten HTMY, die niet meer gratis deelnemen als representant
(inschrijving en annulering)
5.5 Voor personen die bij het HTMY, een opleiding hebben gevolgd, of actuele studenten
vanHTMY, die na 3 keer gratis te hebben meegedaan, hun deelname als representant aan
1-daagse workshops Familieopstellingen graag willen voortzetten, bestaat de mogelijkheid
om dit te blijven doen tegen betaling van € 35,- per keer.
5.6 Na aanmelding als representant voor een bepaalde workshopdatum, heeft u recht op
een bedenktijd van 14 werkdagen, ingaande na aanmelding en schriftelijke
ontvangstbevestiging van het HTMY,. Binnen deze termijn kunt u uw aanmelding als
representant zonder opgaaf van reden annuleren. De bedenktijd vervalt na 14 werkdagen of
op het moment dat u daadwerkelijk van de diensten gebruikmaakt.
5.7 Uw betaling dient binnen de betaaltermijn (aangegeven in de factuur) en vóór aanvang
van de workshop via bankoverschrijving te zijn voldaan.
5.8 Te laat betalen kan er voor zorgen dat uw plaats aan een representant op de wachtlijst
wordt doorgegeven maar ontheft u niet van uw betaalplicht.
5.9 Wanneer u zich hebt aangemeld voor een 1-daagse workshop als representant en u
bent zonder berichtgeving afwezig, dan wordt deze dag (of worden deze dagen) in rekening
gebracht en is restitutie niet mogelijk.
5.10 Bent u verhinderd dan is het mogelijk om uw deelname als representant aan een
workshop eenmalig kosteloos te verplaatsen naar een andere datum waar nog plaats is,
mits het factuurbedrag is voldaan, het verzoek minimaal 3 werkdagen voor aanvang van de
bewuste workshop plaatsvindt, en de verplaatsing binnen een jaar na factuurdatum
plaatsvindt.
5.11 Wanneer u tot 3 werkdagen voor aanvang van de workshop uw deelname als
representant annuleert en uw deelname niet verplaatst naar een andere datum, dan krijgt u
het bedrag retour, met aftrek van administratiekosten à € 15,-.
5.12
Wanneeru3werkdagenofkortervooraanvangvandeworkshopuwdeelnamealsrepresentantannu
leert,danvervalthetrechtop teruggave en dient het gehele (nog uitstaande) bedrag te worden
voldaan.
Artikel 6: Individuele consulten (afspraak en annulering)
6.1 Individuele consulten vallen onder ‘dienstverlening’ en zijn derhalve belast met het hoge
btw-tarief (21%).
6.2 U kunt een afspraak maken voor een consult door telefonisch contact met ons op te
nemen of door het bijbehorende formulier op de
website in te vullen. De gegevens van de afspraak en het praktijkadres worden met u
doorgesproken via de telefoon of u ontvangt een afspraakbevestiging met deze gegevens
via e-mail.
6.3 Tot 24 uur voor uw consult kunt u uw afspraak kosteloos annuleren, zonder opgaaf van
reden. Annuleert u uw afspraak korter dan
24 uur van te voren, dan zijn wij genoodzaakt uw afspraak in rekening te brengen. Omdat
we tijd voor u reserveren is dit ongeacht de reden van afzeggen.
Artikel 7: Klachtenprocedure
7.1 Hebt u klachten over een opleiding, training, workshop of coaching of over de trainer(s)
en komt u er in mondeling overleg met de betrokken trainer(s) of coach niet uit, dan kunt u
uw klacht per e-mail aan ons sturen. Uw klacht wordt volledig vertrouwelijk behandeld.
7.2 Binnen 2 werkdagen na binnenkomst van uw mail, ontvangt u van ons een
ontvangstbevestiging. Daarna nemen wij uw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling, met
een uiterlijke termijn van 3 weken.
7.3 Wij zullen er alles aan doen om naar volle tevredenheid van alle partijen tot een
oplossing te komen, mocht dit ondanks alle inspanningen niet lukken, dan nemen wij een
derde, onafhankelijke en daartoe aangestelde partij in de arm, om hierin een bindend
oordeel te vellen.
7.4 Wanneer een derde partij moet worden ingeschakeld, dan komen de
bemiddelingskosten voor rekening van de partij die na de uitspraak in het ongelijk is gesteld.
7.5 Mocht de behandeling van een klacht langere tijd gaan innemen dan verwacht, dan
zullen wij u daarvan binnen de eerst gestelde termijn op de hoogte brengen en een nieuwe
termijn aangeven waarbinnen u de afhandeling kunt verwachten.
Laatst gewijzigd op 29 april 2023 – deze algemene voorwaarden vervangen alle voorgaande
versies.*
* ‘Happy to meet you’ is gerechtigd de algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Grote
inhoudelijke wijzigingen worden (bij voorbaat) met de cliënt besproken.